17 статични кадъра, използвани в професионалните видео продукции

17 статични кадъра, използвани в професионалните видео продукции

Няма коментари за 17 статични кадъра, използвани в професионалните видео продукции

Видеографите използват статичните кадри, за да представят визуално своите истории

снимка за статичните кадри

Тази статия е подходяща за всеки, интересуващ се от видеография, видео маркетинг и направата на имиджови и рекламни видеа.

Подобно на киното и телевизията, за създаването на корпоративно видео за уеб е необходимо заснемане на разнообразни кадри, чрез които да се подпомогне драматургията, визуалното пресъздаване и представяне на историята, заложена в сюжета на сценария.

Доказано е, че кадрите оказват психологическо въздействие (осезаемо, неосезаемо) върху зрителите. Чрез тях привличаме, задържаме и изостряме тяхното внимание. Те са изразни средства, с които акцентираме върху важните моменти, придаваме емоционален заряд, поставяме публиката в очакване и я предразполагаме към действие.

Освен това, заснемането на различни гледни точки ни помага да „разчупим” и динамизираме видео продукцията – да я обогатим и направим по-атрактивна, информативна и интересна за аудиторията.

С написаното дотук навярно Ви убедих, че кадрите са важни за създаването на ефективни и запомнящи се видеа, затова е добре да ги познаваме и използваме.

След като в предходната публикация представих накратко динамичните кадри, в тази статия ще Ви запозная и със статичните кадри.

При тяхното заснемане камерата е неподвижна (не се мести, запазва физическото си разположение) и не променя целта си.

Статичните кадри се подразделят в три групи, в зависимост от:

Големината и частта от тялото на снимания субект (крупност, мащаб, размер);

Ъгъл на камерата спрямо субекта;

Гледна точкаракурс (на англ. point of view – pov).

В зависимост от мащаба кадрите биват наричани още филмови планове.

Филмовите планове са: тотален, далечен, общ, каубойски, среден, полублизък, близък, грос и детайл.

Тотален план

тотален план

Тотален – показваме цялостната картина/пейзаж, но без субекта/героя. Чрез този филмов план запознаваме зрителя с обстановката – мястото, където ще се проведе действието.

Далечен план

далчен план

Далечен (extreme wide/long shot) – с него показваме едва забележима човешка фигура в далечината, сред природата или на фона на градски/урбанистичен пейзаж.

Общ планобщ план

Общ (wide shot/full shot) – показваме фигурата на актьора в цял ръст.

Каубойски филмов план

каубойски филмов план

Американски/каубойски (medium wide shot) – снимаме тялото на субекта от главата до неговите колене, малко над или под тях.

Среден плансреден план

Среден (medium shot) – тялото се заснема от главата до кръста. Чрез него показваме мимики, жестове, както и детайли от облеклото на героя.

Полублизък планполублизък план

Полублизък – субектът е заснет от главата до гърдите.

Близък планблизък план

Близък/глава/крупен (close up) – показваме главата на субекта – от ръменете нагоре.

Грос плангрос - екстрийм клоуз ъп

Грос (extreme close up) – подразделение на близкия кадър. При него снимаме лицето/главата на героя, като леко „отрязваме” от брадичката и/или челото му.

Детайлдетайл

Детайл – показваме част от тялото на субекта или някакъв предмет: пръсти, очи, рана, обица, пръстен, химикалка, шишарка и така нататък.

В зависимост от ъгъла на камерата:

В лице (frontal)фронтален план - статичен кадър

Полупрофил (three-quarter front)полупрофил

Профил (profile)профил

Три четвърти/полупрофил отзад (three-quarter rear)полупрофил отзад

Отзад (rear)отзад

В зависимост от гледната точка (ракурс):

Висок ракурс

висок ракурс

Висок ракурс (high angle) – снимаме субекта/обекта отгоре.

Нормален ракурс

нормален ракурс

Нормален ракурс (eye level) – обективът е на нивото на очите на субекта.

Нисък ракурс

нисък ракурс

Нисък ракурс (low angle) – снимаме обекта/субекта отдолу.

Това бяха част от статичните кадри, които подбрах и представих в тази, надявам се полезна за Вас, статия.

В обобщение може да се каже, че разнообразието от статични кадри е основата, на която ние, видеографите, умело стъпваме и използваме във видео продукциите си. Правилното им заснемане и уместното им съчетание подпомага визуалното пресъздаване на сюжета, респективно – прави видеата ни по-завършени и професионално изглеждащи.

Ако текстовата публикация Ви допада, можете да я харесате, да оставите коментари под нея, както и да я споделите във Фейсбук и останалите социални медии.

В случай че желаете да получавате нашите статии по имейл непосредствено след публикуването им, можете да се абонирате за нашия блог.

Видео за статичните кадри

Иван Иванов

За автора:

Казвам се Иван Иванов и съм основател на онлайн маркетинг агенция OnliSeO. Имам висше образование в областта на маркетинга и трудов стаж в сферата на дигиталните комуникации и интернет рекламата. Харесвам си работата. Много от интересите и хобитата ми са свързани с нея. Пиша статии и снимам видеа на теми, свързани с бранд журналистика, видео маркетинг, управление на онлайн репутация, маркетинг чрез социални медии, копирайтинг, уеб оптимизация и изработка на уеб сайтове.

Няма коментари за 17 статични кадъра, използвани в професионалните видео продукции

Leave a comment

Бързо и лесно открийте съдържанието, което търсите в нашия уеб сайт, като напишете ключовата дума, за която желаете да получите информация, в полето „Търсене“.

Социални медии

В случай че желаете, можете да ни последвате в любимите ни социални медии Facebook, Youtube, Linkedin, Twitter и Pinterest, както и да добавите RSS емисии за нашето авторско съдържание.

Нови статии

Попълнете имейл адреса си и натиснете бутона „Искам“, за да получите най-новите ни статии на теми, свързани с онлайн маркетинг и реклама. Абонирането за нашия блог е безплатно.

Back to Top